De ontwerper had zich goed verdiept in de nieuwe huisstijl van Avis.
De communicatie hierover en de moeite die USP er voor heeft gedaan om de deadline te halen typeert hun werkwijze. Persoonlijk en betrokken.
Esther van Kerkvoorde
Manager Marketing & Sales
Wie is Pearlpaint
In 2022 heeft Pearlpaint het verfmerk Avis Professional in een nieuw jasje gestoken. Als onderdeel van de introductiecampagne hebben ze door USP Display een toonbankdisplay voor een gratis probeerblikje, een baliedisplay voor miniflacons met mengkleuren en een introductiebox laten maken.
Randvoorwaarden van dit project
- Op basis van bestaande maatvoeringen
- Snelle levering
- Maatwerk interieur
- Opvallend nieuw design
Hoe de samenwerking is verlopen
De samenwerking verliep heel soepel. Nadat goed was geverifieerd wat onze wensen waren, was het ontwerp verrassend origineel. De ontwerper had zich goed verdiept in de nieuwe huisstijl van Avis, het product en de branche. Zo waren delen van het nieuwe logo en de vorm van de flacons verwerkt in de contouren van het kopbord.
Binnen een week na het afstemmingsgesprek kregen we de eerste witmodellen al bezorgd. Meerdere modellen, zodat de mogelijkheden goed duidelijk werden. Direct gevolgd door een duidelijke offerte, zodat de keuze ook op dat vlak helder was. En eigenlijk was de keuze direct duidelijk, het werd het meest opvallende ontwerp met de contouren die duidelijk Avis waren.
De display voor de probeerblikjes kreeg een extra dimensie, doordat de blikjes van hoog naar laag in de display gezet konden worden, in plaats van achter elkaar op hetzelfde niveau. Dit was op advies van USP Display, zo lijkt de display voller en komen de blikjes visueel veel beter tot hun recht. Hun ervaring hierin is echt waardevol! De introductiebox werd voorzien van een maatwerk interieur, zodat er een mok, een probeerblikje en een kwast in vastgezet konden worden. En onder het interieur was ruimte voor de nieuwe brochure en introductie flyer. De stevige kartonnen box heeft ook bij onze accountmanagers voor veel complimenten gezorgd. Als je de doos opent dan ziet de inhoud er goed verzorgd uit. Een doos die ze graag uitdeelden aan de dealers van Avis om de nieuwe huisstijl te introduceren. Het werd nog even spannend of we de deadline van 1 september gingen halen in verband met de vakanties van ontwerpers en bij de drukker, maar het is gelukt! De communicatie hierover en de moeite die USP er voor heeft gedaan om de deadline te halen typeert hun werkwijze. Persoonlijk en betrokken.